Inici BENICARLÓ ESPECIAL GAMESIS: entrevista a Hugo Romero, regidor d’Innovació Digital

ESPECIAL GAMESIS: entrevista a Hugo Romero, regidor d’Innovació Digital

131

ESPECIAL GAMESIS:
entrevista a Hugo Romero, regidor d’Innovació Digital de Vinaròs

La principal novetat del GAMESIS 20k és que serà totalment online..

Si, aquest any hem preferit vistes les circumstàncies jugar aquesta bassa i centrar tota l’activitat tant formació, divulgació com torneigs de manera telemàtica. Possiblement no hi hague cap sector que es pugue adaptar millor a aquesta forma de celebrar un esdeveniment, així que.. enguany GÀMESIS ON-LINE EDITION.

Veient les fotos, és inevitables recordar-nos de l’any passat. Quina és l’activitat que més et va agradar i la que més et va sorprendre de l’any passat?

Bé, l’any passat el GÀMESIS va créixer en quant a infraestructura la carpa amb l’espai de Play Station i de PCBOX on es van jugar els tornejos de FIFA i de LOL va ser el “toc” diferenciador del GÀMESIS 2K19, l’escenari donant protagonisme als jugadors va ser el que més va agradar també al públic assistent i als mateixos “gamers”. Li va donar un aire de gran esdeveniment de e-Sports, que enguany inclòs haguéssim millorat.

L’any passat encara va ser un èxit major de participació, us ho esperàveu?

Esperàvem major afluència si, per aquest motiu vam fer èmfasi en l’espai extern al Vinalab, per a que pugues albergar més públic. Però no esperàvem el creixement que vam vore en quant a esdeveniment a nivell provincial, alguns dels equips que venien a competir venien de fora de la nostra comarca. Això significa que alguna cosa s’està fent bé, ja que l’esdeveniment no ha deixat de créixer des de que el gestionem des de l’Ajuntament.

També et vam veure col·laborar activament en els actes. Enguany, a més de coordinar, organitzar.., participaràs en alguna de les retransmissions?

Vorem, “castejant” algun partit de FIFA… tot es vorà.

El Gàmesis no ha sigut una excepció enguany en el tema de fires en-línia, què opines en general del tema de teletreball, presentacions en-línia, etc?

Bé, és una eina que sabíem que tard o prompte anava a instal·lar-se com a eficient en els centres de treball i en les relacions laborals com a tal. Ha vingut el COVID i ha accelerat molt el procés de implementació en les empreses i en les administracions públiques, benvinguda sigue la implementació d’aquestes eines de treball. Aquí a l’Ajuntament de Vinaròs, gràcies a eixa visió de futur de tindre-ho com una eina de treball, la implementació del teletreball per tots els empleats municipals va ser quasi immediata en quant es va decretar el confinament, sent dels primers municipis de la província en oferir aquesta possibilitat en totes les garanties als treballadors públics.

Quina és la teua opinió com a regidor d’Innovació Digital respecte als videojocs?

Bé des de la regidoria veiem en els videojocs una eina de present i de futur, tenen molts àmbits i aplicacions en vida real que poden ser beneficioses en molts aspectes: medicina, arquitectura, disseny de les nostres ciutats… Sense anar més lluny enguany tenim un taller de videojocs que ajuden i fan pedagogia de com combatre el canvi climàtic. Per tant en quant a eina de treball en moltes àrees i com a eina de pedagogia són una ferramenta potentíssima.

Possiblement la ciutadania només es quede en la part de jugabilitat però darrere hi ha moltes professions i apostes de futur. Cal recordar que en els últims anys ha sigut un dels sectors que més ha crescut econòmicament a l’estat espanyol. I en GÀMESIS intentem fer arribar aquest sector, les seves aplicacions i tot el que l’envolta a la nostra comarca. Una oportunitat per conéixer i aprendre.

Saps enguany d’algun projecte local, o de gent de Vinaròs que estiguen fent algun videojoc?

En quant a desenvolupament de videojocs com a tal, no sé dir-te ara mateix, però si que tenim molts professionals que estan treballant o han treballat en el sector i a un molt alt nivell. En edicions anteriors del GÀMESIS, hem tingut la col·laboració de Marco Domingo, creador de videojocs per exemple,  en quant a il·lustració un artista de renom internacional com és Diego Latorre també ha treballat molt en el desenvolupament il·lustratiu d’alguns videojocs de renom. També Oscar Senen, afamat compositor que va participar en l’edició anterior de GÀMESIS i ha treballat en el desenvolupament de les BSO d’alguns videojocs de tirada internacional. I ara fa poc ens vam assabentar, d’una nova incorporació al sector, David Inlines, natural de Peníscola però en molta vinculació amb Vinaròs, està treballant en la part de creació audiovisual, en una de les majors corporacions dels videojocs a nivell mundial, “Gameloft”.

Per tant vèiem com el sector està molt viu i la nostra comarca i Vinaròs té molts de professionals, de la música, de la il·lustració, de la creació audiovisual o del mateix desenvolupament del videojoc que estan ficant el seu granet de sorra al sector, i com dia abans a nivells molt molt elevats.

Per últim la pregunta de rigor: quin és l’últim joc a què has jugat?

Moltes gràcies Hugo, ens veiem “virtualment” aquest dimecres 4 al GÀMESIS!

Imatges del Gamesis de l’any passat

Articles relacionats:

Gàmesis 2k20 totalment ‘online’