Inici BENICARLÓ Benicarló renova el clavegueram del carrer de Santa Teresa amb una inversió...

Benicarló renova el clavegueram del carrer de Santa Teresa amb una inversió de prop de 50.000 €

49

Les obres, assumides íntegrament amb fons municipals, permetran renovar la canonada de sanejament i les escomeses particulars de les vivendes i tenen un termini d’execució d’un mes i mig

L’Ajuntament de Benicarló ha iniciat aquesta setmana les obres de renovació integral de la xarxa de clavegueram del carrer de Santa Teresa, una actuació que compta amb una inversió municipal de prop de 50.000 euros i que donarà resposta a les deficiències que presentava el carrer en matèria de sanejament de les aigües residuals.

L’actuació inclou la renovació completa de la canonada de clavegueram que transcorre pel carrer, així com de les escomeses particulars de cada vivenda. El projecte ha estat impulsat per l’Ajuntament després de la demanda traslladada pels veïns i serà sufragat íntegrament amb fons municipals.El regidor d’Urbanisme, Borja Castell, ha destacat que es tracta d’una actuació «important» que respon a una reivindicació dels residents del carrer i que permetrà «una millora important de cara al dia a dia de tots els veïns».

Les obres tenen un termini d’execució aproximat d’un mes i mig i, d’acord amb la planificació prevista, està previst que finalitzen a finals d’octubre o principis de novembre.L’Ajuntament ha organitzat els treballs per fases amb l’objectiu de reduir al mínim les molèsties als residents. Com que la canonada de clavegueram transcorre pel centre del carrer, l’actuació comporta restriccions al trànsit rodat. En una primera fase s’actua sobre una meitat del carrer i, una vegada finalitzada, els treballs es traslladaran a l’altra meitat, fins a arribar a la zona nord.

Castell ha remarcat que, tot i les molèsties inevitables que poden generar unes obres d’aquestes característiques, «a la llarga permetran millorar de manera significativa el servei de clavegueram del carrer».

Continuïtat de la renovació de les xarxes subterrànies

La intervenció al carrer de Santa Teresa forma part de la línia de treball de l’Ajuntament per renovar progressivament les infraestructures subterrànies dels carrers del municipi. En aquest sentit, el regidor ha recordat que durant aquesta legislatura ja s’ha actuat al carrer del Doctor Ferrer i al carrer de la Pau.A més, segons ha anunciat Castell, està prevista pròximament la renovació de les xarxes de clavegueram i aigua potable del passeig de Febrer Soriano, coincidint amb la construcció de la nova estació d’autobusos.

Castell ha posat en valor la importància d’aquest tipus d’inversions, malgrat que es tracta d’actuacions que no sempre són visibles: «Són inversions que estan baix dels nostres carrers, que no les veiem, però que són fonamentals, són imprescindibles per al dia a dia».