Inici VINARÒS Unes festes sense fira?

Unes festes sense fira?

1297

La celebració de les Festes de Sant Joan i Sant Pere de Vinaròs (del 19 al 29 de juny) podria viure enguany una situació inèdita. Els firaires que habitualment participen durant els festejos han advertit que no instal·laran les seues atraccions davant les discrepàncies sorgides amb l’equip de govern municipal.

El motiu principal del desacord és la decisió municipal de la instal·lació d’una nòria a la zona portuària, un espai on també es concentraran molts dels actes musicals i festius programats. Els firaries consideren que aquesta decisió perjudica el seu negoci perque el públic es repartirà entre dos punts diferents de la ciutat i les atraccions quedaran allunyades del lloc amb major afluència de persones.

Els afectats expliquen que van conéixer aquesta novetat quan ja havien començat els preparatius per a les festes i després d’haver assumit diverses despeses relacionades amb la seua participació. A més, asseguren que enguany disposen d’una superfície menor per a muntar les atraccions, la qual cosa els obliga a reduir la seua oferta respecte a altres edicions.

Des del col·lectiu recorden que participar en una fira comporta una inversió considerable, tant pel que fa al transport i muntatge de les instal·lacions com a les taxes, impostos i contractació de personal. Per això temen que una menor afluència de visitants faça inviable econòmicament la seua presència a les festes.

Segons indiquen, darrere d’aquesta activitat hi ha prop de cinquanta famílies que obtenen una part important dels seus ingressos durant la temporada festiva.

Malgrat el malestar existent, els firaires no descarten arribar a una entesa amb l’Ajuntament. Entre les opcions que plantegen hi ha la possibilitat de traslladar la nòria al mateix recinte on s’ubiquen les atraccions a Fora Forat, amb l’objectiu de reunir tota l’oferta d’oci en una única zona i afavorir l’assistència de públic.

A pocs dies de l’inici dels festejos, les postures semblen allunyades. Avui dilluns els firaires havien de començar el muntatge i no ho han fet. Per tant, si les parts no aconsegueixen acostar postures en les pròximes hores, la ciutat podria quedar-se sense una de les activitats més emblemàtiques que tradicionalment han format part de les festes.