Inici BENICARLÓ Nou brot a Benicarló de 12 infectats per origen social. Cap ingressat...

Nou brot a Benicarló de 12 infectats per origen social. Cap ingressat en UCI en tot Castelló i estabilitat del virus al Maestrat

1051

Nou brot a Benicarló de 12 infectats per origen social. Cap ingressat en UCI en Castelló i estabilitat del virus al Maestrat. La vacunació compensa l’arribada de visitants i la disminució de les mesures.

Actualització Coronavirus al departament de Salut de Vinaròs (Hospital Comarcal): Gràcies a les dades subministrades per la Generalitat Valenciana, seguim en la comparació setmanal de l’evolució del virus al Maestrat. En data de 19 de maig de 2021, no s’aprecia un increment del Coronavirus al Maestrat per la temuda obertura perimetral. S’observa una estabilitat en pocs casos, pel fet que la vacunació “compensa” la relaxació de les mesures de seguretat, amb pocs casos a l’interior i el coronavirus -com és habitual- concentrat en les poblacions litorals de Vinaròs, Benicarló i Peníscola.

Amb l’arribada de l’hivern i especialment els contactes socials de Nadal, es van començar a disparar-se els positius. Encara que estàvem en continua baixa de nous casos des que es van disparar a 1277 PCR+ fa tres mesos, vam passar a 36 nous casos fa quatre setmanes, 41 PCR+ fa tres, 31 fa dues, 29 PCR+ la passada i 30 PCR+ aquesta, continuant l’estabilitat de nous casos que alleuja la pressió hospitalària.

– Benicarló: augmenten lleugerament els nous infectats (12 PCR+ respecte a 10 de fa una setmana i 13 de fa dues) però dins de l’estabilitat, amb un total d’infectats en 2.052.
– Vinaròs: continuen estabilitzats els nous infectats amb 9 nous PCR+, igual que la setmana passada i més que l’anterior, quedant un total d’infectats a 2.210.
– Peníscola: Es va trenca l’estabilitat total de fa set setmanes i baixen a 2 nous PCR+, respecte a 3 de la setmana passada, amb un total de 525 infectats. Així i tot, Sanitat ha notificat dimarts d’un nou brot de 12 casos d’origen social que apareixeran reflectits a la propera estadística.

Coronavirus a les poblacions de l’interior
Des de l’arribada de l’hivern, es va trencar el fre de nous positius PCR per la zona nord de Castelló, i es va escampar més amb Nadal. El mapa de nous casos va aparéixer sobtadament verd, es a dir, lliure de Covid-19, des de fa dues setmanes i aquests  trobem petits brots a La Jana (1) i Catí (1) i continuant l’estabilitat dels brots de Forcall (1), Rossell (2) i Sant Rafael del Riu (2) que vénen de la setmana passada.

Coronavirus a la Comunitat Valenciana i declaracions del president Ximo Puig

El president es mostra partidari que s’administre la segona dosi d’AstraZeneca als quals van rebre la primera, però que s’atendrà la decisió mèdica

. Destaca els dos mesos que portem en la incidència més baixes d’Espanya i que això és un actiu per a la recuperació.
Sobre l’ús de la màscara, el president ha dit que encara és obligatòria i que quan es puga, que no és ara, es prendran les decisions.
El president també ha avançat que estem en una obertura progressiva i que no cal tindre més pressa de la necessària en la reducció de mesures perquè la pandèmia no està superada. No hi haurà canvis disruptius

Les altes continuen superant als nous casos de coronavirus en la Comunitat Valenciana

• Les UCIs de la província de Castelló no tenen ja pacients ingressats amb Covid-19
• La Comunitat Valenciana registra 143 altes i 136 casos nous. Per províncies: 22 a Castelló, 47 a Alacant i 67 a València

La Comunitat Valenciana ha administrat un total de 2.266.022 dosis de la vacuna contra el coronavirus. Per províncies: 263.402 a Castelló, 829.674 a Alacant i 1.172.946 a València. Han rebut la pauta completa d’immunització (dues dosis per a Pfizer, Moderna i AstraZeneca; i la monodosis de Janssen) 729.344 persones.

A més, s’han notificat 136 casos nous de coronavirus confirmats per prova PCR o a través de test d’antígens des de l’última actualització, que situen la xifra total de positius en 392.768 persones. Per províncies, 22 a Castelló (40.624 en total); 47 a Alacant (147.192 en total); i 67 a València, (204.950 en total); el total de casos no assignats es manté en 2.

Les Unitats de Vigilància intensiva de la província de Castelló, segons les dades actualitzades en data de hui, no tenen a cap pacient ingressat amb COVID-19. D’aquesta manera, els hospitals valencians tenen, actualment, 148 persones ingressades: 26 a la província de Castelló, sense pacients en UCI; 39 a la província d’Alacant, 10 d’ells en l’UCI; i 83 a la província de València, 24 d’ells en UCI.

Des de l’última actualització s’han registrat 143 altes a pacients amb coronavirus. D’aquesta manera, ja són 395.378 persones en la Comunitat Valenciana les que han superat la malaltia des que va començar la pandèmia. Per províncies, les altes es distribueixen de la següent manera: 41.160 a Castelló, 147.678 a Alacant i 206.484 a València. El total d’altes no assignades ascendeix a 56.

A més, s’han registrat 4 defuncions per coronavirus des de l’última actualització, per la qual cosa el total de defuncions des de l’inici de la pandèmia és de 7.411: 803 a la província de Castelló, 2.827 en la d’Alacant i 3.781 en la de València.

– Últims 7 dies: 1
– Febrer 2021: 2
– Gener: 1

D’acord amb les dades registrades, en aquests moments hi ha 1.450 casos actius, la qual cosa suposa un 0,36% del total de positius.

A més, s’ha notificat un brot a Benicarló amb 12 casos d’origen social.

Article anteriorPeníscola participa en el Comité Interdestinacions SICTED en el marc de la setmana de FITUR
Article següentVACUNACIÓN: 2ª dosis de Pfizer a los menores de 60 años con opción a Astrazeneca en la C. Valenciana