
Ahir 11 de maig de 2026, es van reunir els membres de l’Associació de Turisme
de Benicarló, associació ja formalment constituïda després dels tràmits legals
d’inscripció a Conselleria i a l’Ajuntament. Aquesta agrupe establiments
hostalers de la nostra població i es constitueix, entre d’altres objectius, per
convertir el turisme en un motor econòmic de primer ordre i per posicionar
Benicarló com una destinació turística competitiva, com ho és
a d’altres poblacions veïnes. I també per oferir un interlocutor vàlid davant les
Administracions i altres agents del sector com la restauració i les activitats
complementàries.
1.- Són els seus representants principals Guillem Escuder com a President i Jordi
López com a Secretari. Entre els associats cal destacar també la participació del
Parador de Turisme que, tot i estant en procés de remodelació, n’és el buc
insígnia.
2.- Hem presentat a la Regidoria un pressupost de treball molt ambiciós, amb
objectius compartits amb el Departament de Turisme i oferim i esperem una
franca col·laboració i uns resultats ben profitosos.
3.- Reclamem la necessitat d’inversions públiques que canvien la imatge del
poble i generen benestar a la població: Passeig Marítim Sud, Peatonalització de
l’Av. Marqués de Benicarló i Carretera Benicarló-Peníscola,etc.
4.- També l’execució del Pla Estratègic de 2016 i, en el seu moment, del que ara
s’està redactant. Així com reclamar el protagonisme del Consell Local de
Turisme, òrgan en aquest moment desaparegut totalment. Tanmateix,
volem conèixer quins son els projectes que l’Equip de Govern de
Benicarló te per al propers mesos.
5.-Manifestem la nostra voluntat d’acollir els Establiments que hi estiguen
interessats perquè “la unió fa la força” i perquè el compliment d’aquests
objectius generals redundarà en la millora del nostre poble.
6.-Als Mitjans de comunicació, el nostre agraïment per la seua tasca al servei de
la difusió de la notícia i de la informació veraç.































