La imatge restaurada del Santíssim Crist de la Mar va ser col·locada inicialment a la parròquia de Sant Bartomeu i ara reparteix la seva presència a la parròquia de Santa Maria. Properament, també farà una visita a la capella de Sant Pere Apòstol, on es troba la seva pròpia capella.
Fotos: Julián Zaragozà
Arribada a la parròquia de Sant Bartomeu
La parròquia de Sant Bartomeu de Benicarló va presenciar un esdeveniment molt especial quan el Santíssim Crist de la Mar va fer el seu retorn, després de passar per un procés de restauració, la vesprada del divendres 6 d’octubre. L’esdeveniment va tenir lloc a la parròquia més gran del municipi i va atreure a centenars de ciutadans locals.
La imatge del Santíssim Crist de la Mar havia estat sotmesa a un complex procés de restauració realitzat per l’empresa GAIA RESTAURACIÓ, amb seu a la capital del Túria. Les hàbils mans de les restauradores, Susana Diez, Agurtzane González i Amparo Alo, van recuperar la seva antigua glòria. Durant el procés de restauració, les artistes van expressar que també van demanar l’ajuda i les beneïcions del Sant, i el seu treball va deixar impressionades les persones del barri de Valencià que van visitar el taller.
La cerimònia d’entrada de la figura del Santíssim Crist va ser solemne, amb mariners locals portant la imatge fins al centre del temple parroquial. Els assistents van tenir l’oportunitat de veure un vídeo que mostrava en detall el procés de restauració i, després, es va realitzar una enriquidora xerrada amb les tres artistes, l’arqueòleg Arturo Zaragoza i els mossens de la capella de Sant Pere i de la parròquia de Sant Bartomeu.
No us perdreu reportatge fotogràfic a la propera revista 7dies actualitat de Benicarló. Fotos: Juanvi Gellida
















































