Inici COMARQUES El Patronat Provincial de Turisme aprova un pressupost de 9 milions d’euros...

El Patronat Provincial de Turisme aprova un pressupost de 9 milions d’euros per al 2027

32
  • El Consell Plenari de l’Organisme Autònom Local aprova els comptes per al pròxim exercici que inclou partides dirigides a Castelló Cycling, Castelló Ruta de Sabor, Castelló Sènior, Castelló Terra de Festivals i per a l’enfortiment turístic dels municipis

El Patronat Provincial de Turisme aprova un pressupost de 9 milions d’euros per al 2027.

El Consell Plenari de l’Organisme Autònom Local Patronat Provincial de Turisme ha aprovat els comptes per al pròxim exercici que inclou partides dirigides a Castelló Cycling, Castelló Ruta de Sabor, Castelló Sènior, Castelló Terra de Festivals i per a l’enfortiment turístic dels municipis. Els comptes s’han aprovat amb el suport de tot el sector i dels grups polítics excepte l’abstenció de PSOE.

Quant al desglossament de les partides, el pressupost per a 2027 del Patronat Provincial de Turisme contempla una sèrie de línies de subvencions dirigides a ajuntaments, entre les quals s’inclouen la línia dirigida a festes declarades d’interés turístic (140.000 euros), per a contractació de personal per a les oficines de turisme (900.000 euros), per a esdeveniments gastronòmics (200.000 euros) i per a la producció de material promocional en línia i offline (100.000 euros). Així mateix, els comptes contemplen línies de subvencions dirigides a entitats supramunicipals per a l’enfortiment de productes turístics.

Respecte al Fons de Cooperació Municipal per a Municipis Turístics, s’ha pressupostat 100.000 euros i, com va explicar el vicepresident i responsable de l’àrea Turística, Andrés Martínez, durant el Consell Plenari, la partida s’incrementarà al llarg de l’any fins a aconseguir la mateixa quantitat que pose Turisme Comunitat Valenciana. Este Fons de Cooperació Municipal es destina a aquells municipis que compten amb la declaració de Municipi Turístic atorgada per la Generalitat Valenciana per a sufragar els gastos derivats d’atendre la població flotant dels seus municipis.

Seguint amb el conjunt del pressupost del Patronat Provincial de Turisme, hi ha partides destinades als festivals de música, a Castelló Sènior, Castelló Ruta de Sabor i Castelló Cycling.

Festivals de Música

Els festivals de música continuen sent un dels eixos a destacar per a reforçar la desestacionalització. El pressupost destinat al patrocini per als grans festivals de música és de 750.000 euros, mentres que per als cicles de música de menys envergadura el Patronat ha reservat 470.000 euros per al pròxim exercici.

Castelló Sènior

El programa de vacacions Castelló Sènior té l’objectiu de, a més de desestacionalitzar, de potenciar l’envelliment actiu de les persones majors i contribuir al manteniment de l’activitat del sector hoteler i de la restauració durant tot l’any. Al respecte, el pressupost assignat a este programa de vacacions per a majors de 55 anys residents de la província és de 1,5 milions d’euros.

Castelló Ruta de Sabor

Promocionar Castelló com el millor rebost del Mediterrani i fer costat al sector primari, a l’agricultura i ramaderia, i a tots els sectors de l’hostaleria que posen en valor la cuina castellonenca és present en el pressupost per al 2027 amb les partides destinades a Castelló Ruta de Sabor. En este punt destacar que els comptes per al pròxim exercici inclouen una partida de 210.000 euros per a desenvolupar esdeveniments gastronòmics; 135.920 euros per al patrocini de cuiners; 219.000 euros per a l’estratègia del producte turístic Castelló Ruta de Sabor. En matèria gastronòmica, el pressupost també inclou 200.000 euros per a la convocatòria de subvencions dirigida a ajuntaments per al desenvolupament d’esdeveniments gastronòmics.

Castelló Cycling

En matèria de promoció del cicloturisme com a activitat econòmica, sostenible i turística, el pressupost del Patronat Provincial de Turisme inclou partides econòmiques per al manteniment de senyals intel·ligents dirigits al cicloturista així com consultoria estratègica en matèria de cicloturisme.

Així mateix, la promoció turística de la província de Castelló serà present en països a l’estranger on hi ha connexions aèries des de l’aeroport de Castelló i es potenciaran accions com ‘workshop’ i ‘famtrip’.

Després de l’aprovació en el Consell Plenari, el ple extraordinari a celebrar en la Diputació de Castelló dimarts que ve 3 de novembre, ratificarà els comptes del Patronat Provincial de Turisme per a l’exercici 2027.