Inici PENÍSCOLA L’Ajuntament de Peníscola notifica oficialment a SEGIPSA la seua voluntat de comprar...

L’Ajuntament de Peníscola notifica oficialment a SEGIPSA la seua voluntat de comprar el Centre d’Estudis

523

La societat de gestió patrimonial de l’Estat disposa de dos mesos per a procedir a formalitzar la compra-venda i escriptura de l’immoble a favor del consistori

L’Ajuntament de Peníscola ha notificat oficialment a SEGIPSA, Societat Mercantil Estatal de Gestió Immobiliària de Patrimoni propietària del Centre d’Estudis de la localitat, la seva voluntat d’executar l’opció a compra de l’immoble.

L’alcalde, Andrés Martínez, ha signat davant notari la documentació que es remet a la propietat, incloent-hi l’acord de ple i la notificació fefaent de la voluntat de l’executiu local de comprar el Centre d’Estudis.

Fa un mes el propi primer edil va acudir a les instal·lacions de SEGIPSA a Madrid, per a avançar en la fórmula legal que calia seguir per a executar l’opció a compra que l’Ajuntament tenia sobre l’immoble, després d’haver-lo tingut llogat al llarg dels últims deu anys.

La societat de gestió patrimonial de l’Estat disposa des de la recepció de la notificació que s’ha efectuat avui mateix, de dos mesos per a procedir a formalitzar la compra-venda i escriptura de l’immoble a favor del consistori, «així que, ara sí, ja només queda que l’Ajuntament recuperi per al nostre poble aquest emblemàtic i cèntric immoble, després d’anys de treball, per a poder rehabilitar-ho íntegrament i destinar-ho a la prestació de serveis públics» ha valorat Martínez, que ha *insisitido en què abans de seixanta dies, es podrà formalitzar l’adquisició.

El recinte

El Centre d’Estudis, que té actualment arrendat l’Ajuntament a *SEGIPSA, està valorat en més de 4 milions d’euros, la compra suposarà un desemborsament aquest any d’al voltant de 3 milions per a l’administració local, que ja ha pagat més d’un milió al llarg dels deu anys en què ha liquidat el seu lloguer amb opció a compra. Està situat entre la Platja Nord i Platja Sud, en ple nucli urbà, cèntric i amb accessos al Port Pesquer, les platges urbanes i el nucli històric.

Conveni de col·laboració amb Generalitat

La corporació va aprovar en ple el passat estiu el seu compromís amb un nou conveni amb Generalitat Valenciana per a la rehabilitació, en tres anys, dels edificis amb els quals compta el recinte i que estan en desús; amb l’objectiu de centralitzar en ells les dependències de l’Ajuntament. Aquest conveni facilitarà al consistori més de tres milions d’euros per a la reconstrucció dels edificis. L’Ajuntament, per part seva, aportarà els tres milions de la compra.

Projecte de rehabilitació

L’Ajuntament de Peníscola va licitar el mes de novembre passat la redacció del projecte de rehabilitació del recinte, amb l’objectiu de destinar-lo a allotjar serveis municipals i aquest inclou serveis d’enginyeria, arquitectura, planificació urbana i arquitectura paisatgística.
El finançament de la redacció del projecte de rehabilitació és de caràcter autonòmic i estava contemplada en el pressupost de la Generalitat per al passat 2022, amb una consignació superior als 200.000€. La previsió de l’àrea municipal de contractació és d’adjudicar aquests treballs durant el mes pròxim.